]> با فیزیوتراپی از درد سیاتیک بکاهیم
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: با فیزیوتراپی از درد سیاتیک بکاهیم

  1. Top | #1
    لطفا استاتوس خود را تنظیم کنید.
     

    عنوان کاربر
    کاربر تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2019
    شماره عضویت
    2078
    نوشته ها
    3
    OS/Browser
    Windows NT/Windows 8.1 10.0 Firefox 64.0

    با فیزیوتراپی از درد سیاتیک بکاهیم

    امروزه با ماشینی شدن زندگی و کاهش تحرک بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی گریبان گیر همگان شده که یکی از رایج ترین آنها درد سیاتیک است. به دنبال کاهش فعالیت، عضلات ضعیف شده و در برابر فشار های وارده مقاومت بدن کاهش می یابد. از طرفی بسیاری از فعالیت های روزمره ما مثل نشستن در محل کار، انجام کار های روزانه و حتی طریقه ورزش کردن ما صحیح نیست. ما در اینجا به طور خلاصه چندین توصیه فیزیوتراپی و یا انجام فیزیوتراپی در منزل را برای بهبود درد سیاتیک می آوریم تا با مد نظر گرفتن آن ها اندکی از درد آن بکاهید.


    ۱) چرا سیاتیک باعث درد می شود؟


    بر خلاف تصور عموم مردم، سیاتیک رگ نمی باشد بلکه یک دسته از رشته های عصبی است که از کمر منشا گرفته و به سمت هر دو پا تا نوک انگشتان ما ادامه می یابد. وقتی از محل بیرون آمدن این رشته ها در کمر، چیزی مثل بیرون زدگی دیسک یا زواید استخوانی به این رشته ها فشار وارد می کند شما دچار درد سیاتیک می شوید. درد سیاتیک می تواند از محل کمر به سمت پا ها از پشت ران تا نوک انگشتان انتشار یابد و یا در محدوده ای در این مسیر خود را نمایان کند.
    وقتی اعصاب سیاتیک تحت فشار باشند ممکن است شما درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن، سوختن یا یخ زدن و یا ضعف را حس کنید. اگر فشار به صورت شدید و طولانی مدت باشد ممکن است عضلات پای شما را ضعیف و لاغر نماید. در موارد شدید باعث فلج شدن عضلات و حتی اختلالاتی مثل بی اختیاری ادرار و مدفوع شود. این درد ممکن است یک طرفه یا دو طرفه و یا قرینه باشد. بعضی از افراد درد سیاتیک را به شوک الکتریکی و بعضی دیگر نیز به فرو رفتن چاقو به بدن تشبیه می کنند. به هر حال ما در این مجال می خواهیم درباره روش های کاهش درد سیاتیک به وسیله تمرین و ورزش های مطرح در فیزیوتراپی در منزل با مرکز خدمات پزشکی طب نو و یا در مطب های پزشکان صحبت کنیم.


    ۲) صبور باشید ، استراحت کنید.


    وقتی دچار درد هستید شاید عبارات « استراحت کن و به خودت زمان بده » برای شما خوشایند نباشند اما واقعا کار ساز خواهند بود. وقتی به طور ناگهانی دچار درد سیاتیک شدید، انجام فیزیوتراپی در منزل، گذر زمان و استراحت احتمالا بهترین گزینه ها برای درمان خواهند بود. حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد افراد دارای درد سیاتیک در حدود چند هفته بهبود می یابند.


    ۳) سرپا بایستید


    با وجود این که شما نیاز به استراحت دارید اما از ایستادن روی پا ها دوری نکنید. استراحت مطلق و طولانی مدت روی تخت خواب می تواند عضلات شما را ضعیف کند. اگر شما راه حل قطعی برای درمان ندارید بهتر است به سیگنال های بدنتان گوش دهید. اما سعی کنید به صورت طولانی مدت ننشینید. همچنین به صورت دمر خوابیدن نیز می تواند درد شما را تشدید کند. فیزیوتراپیست های طب نو با انجام فیزیوتراپی در منزل، پوزیشن های مورد نیاز را نیز برای انجام امورات روزمره به شما یاد خواهند داد.


    ۴) به حرکت ادامه دهید

    اگر دردتان شدید نیست به حرکت کردن، کشش عضلات، پیاده روی های کوتاه و سایر فعالیت ها که حس خوبی به شما می دهند، ادامه دهید. کشش عضلات کمر یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، چرا که کمر جایی است که یک مکانیسم فشاری روی اعصاب، فعال است. لطفا خودسرانه ورزش نکنید و از انجام ورزش های توصیه شده توسط اطرافیان پرهیز کنید، چرا که مشکلات و ساختار هر فرد با بقیه افراد متفاوت است. برای آموزش حرکات صحیح می توانید از متخصصین فیزیوتراپی بخواهید تا پس از بررسی وضعیت شما، آموزش های لازم را در اختیار شما بگذارند. فیزیوتراپیست های مجرب مرکز خدمات پزشکی طب نو با انجام فیزیوتراپی در منزل و ارائه آموزش های لازم در تمام طول مدت مداوا در کنار شما هستند.
    ویرایش توسط nikoo2020 : 02-10-2019 در ساعت 03:39 PM

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •